Bilim, Astronomi ve Yeni Medya

Merhabalar,
Sosyal Medya tanımlamasını epeydir kullanıyordum da, Yeni Medya‘ya pek alışık değildim açıkçası. Neyse ona da uyum sağladık sayılır. Yine bildiğiniz Facebook, Twitter ve diğer sosyal ağlar ve medya paylaşım siteleri. Yeni olan ise bunların kullanım tarzlarının evrimi. 2009 yılı benim adıma DAY2009’un da verdiği motivasyonla yeni medya yılı oldu. İnsanlara ulaşmak hiç bu kadar kolay olmamıştı şimdiye kadar. Bilim adına ne varsa, Facebook ve Twitter akışlarıyla paylaşmaya devam!🙂


Bu kez Kepler‘den, GAF‘tan ve GNG‘den bahsedecektim. Geçtiğimiz Mart ayında Dünya benzeri gezegenleri aramaya çıkan NASA’nın Kepler Uzay Teleskopu’nun marifetlerini son yapılan AAS’ın (Amerikan Astronomi Derneği) Washington toplantısından aldık, proje yürütücülerinden William Borucki‘ nin sunumu hakkkındaki bilgiler, NASA’da yayınlanmadan Twitter’da ‘#aas215‘ etiketli aramalarda kendini gösterdi. Toplantıya katılan yeni medya kurtları sağolsunlar bizleri en ince ayrıntısına kadar haberdar ettiler. Gitmiş kadar olduk desek yeridir.

Kepler Facebook Sayfamı NASA'da ilk keşfedişim

Kepler’le özel bir bağım var aslında. Yüksek lisans tezimi ‘ötegezegenler’ konusunda yaptığımdan, Kepler’de bu iş üzerinde çalıştığından, kurnazlık edip, NASA’dan önce Facebook’ta bir adet profil hesabı ve bir tane de hayran sayfası kurdum. Ne yazık ki Kepler Twitter tutmadı, gagamda patladı🙂.  Velhasıl riskli bir iş  (NASA’nın Kepler ile ilgili eğitim departmanı, genel iletişim bölümünce ‘Hayırdır, Ne iş?’ soruşturmaları😀, Facebook yöneticilerine iyi niyetli olduğum mesajları, daha neler neler) olmasına rağmen bu kurnazlığın meyvelerini almadım değil. Bir gün es kaza NASA.org sitesine gireyim dedim, bakalım ne işler karıştırıyorlar. Google’dan ‘nasa’ yazıp gittim siteye. Olacak ya, sağ üst tarafta kikategorilerden ‘COLLABORATE‘ diye bir   bölüm gözüme çarptı, sonradan Connect oldu orası. İşbirliği, ortaklık anlamlarına geliyor Türkçe’de. NASA ile Sosyal Medya araçlarını kullanarak iletişim kurabilmeye yarıyor.  NASA bir telefondan daha yakın

NASA'nın Uzay Aracı Görevleri Sayfası

yani. Merak ya, bir bakayım dedim. Girdim sayfaya (şimdiki  Connect bölümüne). Aa bir de ne göreyim, facebook, youtube, twitter gibi şeyler yazıyor, bir takım bağlantılar var. Hayırdır inşallah dedim. +Facebook yazan yere

NASA'nın Sosyal İletişim Ağları

NASA'nın Sosyal İletişim Ağları

tıkladım ve ne göreyim, NASA’nın uzay araçlarının facebook hesapları🙂. Ve benim kurduğum sayfa. Evet onu da bulup eklemişler🙂 Sonradan yaptığım araştırmalarla öğrendim ki, Kepler ile ilgili NASA’nın uzay görevleri resmi sayfasına da konulmuş kurduğum sayfa. Hatta ben facebook ta bu bağlantıları siteye koyan kişiyle konuşmuşum. Kendisi bana kim olduğumu sordu, bende söyledim ve NASA’nın da beni desteklediğini söyledim, adam dedi ki, zaten senin adresini NASA’nın sayfasına ben ekledim😀. O anda ben, ah, ugh felan oldum😀 tabi. Teşekkür filan ettim kendisine.
Kepler’in görevlerini şimdilerde NASA Ames Araştırma Merkezi üstlendi ve bir önceki yazımda resmini koyduğum çok şık bir web sitesi de hazırlamışlar. Hemen baktım benim facebook adresleri var mı diye. GAFlet hallerine gelmiş olacak ki, eklememişler. Hemen Alan Gould‘a mesaj attım ve eklettirdim yeni siteye de🙂. İşte buradalar.

Günün NASA Görüntüsü ve Günün Astronomi Fotoğrafı yine başka bir bahara kaldı. Ha, bu arada Kepler ve Facebook maceraları bunlarla da sınırlı değil, benden söylemesi, Kepler in Faceland hikayeleri…bitmez.. (03:37:55)

3 comments

  1. gaf maf duyuyoruz ama görmek nasip olmadı henüz. bende açılmıyor siteleri. Onların sitelerinde sorun varsa daha yeni tanıtmaya başladıkları sırada siteye ulaşılamaması pek kötü olmuş.

Leave a Reply

